טיפול במחלות שונות באמצעות פוטותרפיה

תוכן עניינים

פוטותרפיה היא סוג של טיפול באור המשתמש באור לטיפול במצבי עור. נמצא כיעיל בטיפול במצבים דרמטולוגיים שונים.

השימוש בפוטותרפיה ברפואת עור היה חלוץ על ידי ד"ר נילס פינסן שזכה בפרס נובל לרפואה ופיזיולוגיה בשנת 1903 על עבודתו על פוטותרפיה.

השימוש בטיפול באור גדל עם השנים בשל יעילותו ופרופיל תופעות הלוואי הנמוך. הוא משמש למחלות עור רבות כגון פסוריאזיס, ויטיליגו, אקנה וולגריס, אטופיק דרמטיטיס, אקזמה ורוזציאה. פוטותרפיה משמשת גם למטרות נשירת שיער וריפוי פצעים, כמו גם אינדיקציות אחרות כמו שחפת ונזלת

פוטותרפיה לטיפול בבעיות עור

פוטותרפיה היא טיפול בהפרעות עור, בהן המטופל נחשף לאור באורכי גל ספציפיים.

בפוטותרפיה, המטופל נחשף לאור באורכי גל ספציפיים. זה יכול להיעשות באמצעות אור שמש טבעי או מקורות מלאכותיים. הוא משמש לטיפול בהפרעות עור כמו פסוריאזיס ואקזמה.

פוטותרפיה היא טיפול במחלות שונות באמצעות חשיפה לאור.

זהו טיפול המשתמש באור על מנת לטפל במחלות ומצבים שונים. אור זה יכול להיות טבעי או מלאכותי, בהתאם לצרכי המטופל. ניתן להשתמש בו לטיפול במחלות כמו הפרעות עור, דיכאון וחרדה, הפרעות שינה ועוד.

פוטותרפיה היא טיפול במחלות עור שונות. זה נעשה גם כדי לטפל בסוגים מסוימים של סרטן ומחלות אחרות.

הציוד המשמש בפוטותרפיה כולל אור אולטרה סגול, המועבר דרך מנורת אולטרה סגול לעור המטופל. אורך הגל של האור הנפלט מהמנורה הוא בדרך כלל בין 300 ננומטר ל-400 ננומטר והוא חודר לעומק העור, שם הוא יכול להרוג חיידקים או להפעיל ייצור ויטמין D בתאים.

פוטותרפיה משמשת לטיפול בפסוריאזיס, אקזמה, ויטיליגו, אטופיק דרמטיטיס ומחלות עור אחרות. זה יכול לשמש גם כטיפול לשיכוך כאבים במפרקים.

פוטותרפיה היא טיפול במחלות שונות באמצעות טיפול באור. זוהי צורה של פוטותרפיה רפואית המשתמשת באור כדי לעורר תגובה מהגוף.

הצורה הנפוצה ביותר של פוטותרפיה היא אור אולטרה סגול, שניתן להשתמש בו לבד או עם טיפולים אחרים כגון לייזר או אור נראה. נעשה שימוש בפוטותרפיה כבר עשרות שנים ונמצא כיעיל בטיפול במצבי עור כגון פסוריאזיס, אקזמה, ויטיליגו ודרמטיטיס הרפטיפורמיס.

ניתן להשתמש בפוטותרפיה גם לטיפול בכמה סוגים של גידולים סרטניים על ידי כיווץ שלהם והורדת קצב הגדילה שלהם. טיפול פוטודינמי כולל שימוש בתרופות המגיבות עם אור כדי להרוס תאים סרטניים תוך השארת תאים בריאים ללא פגע.

פוטותרפיה היא טיפול במחלות שונות כמו אקזמה, פסוריאזיס, ויטיליגו ועוד.

פוטותרפיה היא שימוש באור לטיפול במגוון מחלות עור. סוג האור בו משתמשים יכול להיות טבעי או מלאכותי, מה שעוזר בטיפול במצבי עור כמו אקזמה, פסוריאזיס וויטיליגו.

באיזה מחלות ניתן לטפל

פוטותרפיה היא טיפול במחלות שונות באמצעות שימוש באור. הוא משמש בדרך כלל למחלות עור כמו פסוריאזיס, ויטיליגו, אטופיק דרמטיטיס ואקנה.

פוטותרפיה היא טיפול שקיים כבר די הרבה זמן. הוא שימש לטיפול במחלות עור כגון פסוריאזיס, ויטיליגו, אטופיק דרמטיטיס ואקנה. הסוגים הנפוצים ביותר של פוטותרפיה הם אולטרה סגול A (UVA) ואולטרה סגול B (UVB).

פוטותרפיה היא טיפול במחלות שונות באמצעות שימוש באור. זהו טיפול לא פולשני וללא כאבים שניתן לעשות בבית.

פוטותרפיה משמשת כבר עשרות שנים לטיפול במצבי עור כגון פסוריאזיס, אקזמה, ויטיליגו ואקנה. זה יכול לשמש גם לטיפול בסוגים מסוימים של סרטן והפרעות בריאות הנפש.

השימוש בפוטותרפיה לטיפול בסרטן קיים מאז שנות ה-1800 כאשר התגלה לראשונה על ידי נילס פינסן שזכה בפרס נובל בשנת 1903 על עבודתו בתחום זה

פוטותרפיה היא סוג של טיפול המשתמש באור לריפוי מחלות שונות.

פוטותרפיה שימשה לראשונה בתחילת שנות ה-1900 לטיפול בשחפת. הוא שימש גם לטיפול במצבי עור כגון פסוריאזיס ואקזמה. פוטותרפיה משמשת גם כדרך לעזור לאנשים עם הפרעה רגשית עונתית.

פוטותרפיה הוכחה כיעילה בטיפול בסוגים רבים של מחלות כולל:

-מצבי עור כגון פסוריאזיס ואקזמה

-הפרעה רגשית עונתית

עוד מאמרים שאולי תאהב/י

שתפו את המאמר הזה